Nakon nekoliko vlastitih neuspješnih Google kampanja, angažirale smo stručnjakinju, a brzi uspjeh njezinih kampanja naveo nas je da je malo ispitamo o tome što i kako radi te zašto je Google oglašavanje posebna kategorija za sebe koju treba kontinuirano usavršavati.
Zato smo postavile nekoliko pitanja našoj suradnici, Ivani Jandrijević, stručnjakinji za digitalno oglašavanje.
Predstavi nam se, čime se baviš?
Bok, ja sam Ivana i bavim se digitalnim marketingom. Kako to polje raste već godinama, unutar njega sam se specijalizirala za digitalno oglašavanje. Primarno su to Google i Meta oglasi, no uvijek sam otvorena i za istraživanje potencijala na nekim drugim platformama.
Marketing je dio mog života već 10 godina, no pored organizacije evenata, PR-a, offline oglašavanja i ostalog najviše me privuklo upravo digitalno oglašavanje i u njemu sam se pronašla i konstantno se usavršavam.
Zašto je Google oglašavanje dobro?
Google je najbolji alat za doprijeti do korisnika koji su već u procesu odlučivanja i kupovine.
Primjerice, tražite li osobu koja će za vas napisati poslovni plan za samozapošljavanje, vjerojatnije je da će vas ta osoba pronaći putem Googlea nego putem oglasa na društvenim mrežama. Razlog je taj da se oglas na društvenim mrežama za ovaj tip usluge zaista mora prikazati pravoj osobi u pravo vrijeme, a to je gotovo nemoguće.
Iz mog osobnog iskustva najčešće je sretna kombinacija za povećanje prodaje upravo to – kombinacija aktivnosti na više kanala.
Važno je konstantno plasirati sadržaj na društvenim mrežama, povremeno ga promovirati, a uz sve to imati aktivne i plaćene kampanje na Meti i na Googleu. Zapravo je svaki klijent individualan i tek pri uvodnom razgovoru najčešće odabiremo strategiju, ovisno o ciljevima klijenta. Nije niti svaka platforma mjesto za svaku firmu, ovisno o tipu usluga koja se nudi, bilo to prodaja, edukacije ili online rezervacije – određene stvari kupci traže na određenim mjestima i cilj digitalnog oglašavanja je prikazati oglase upravo tamo.
Za koga je Google oglašavanje?
Za većinu klijenata zaista se pokazalo kao odličan odabir.
Najčešće ne sugeriram oglašavanje putem Google tražilice ako se radi o klijentu koji je spreman uložiti jako mali budžet u branši u kojoj je velika konkurencija (koja ulaže velike budžete).
U tim slučajevima radimo testne kampanje s nižim budžetom na više platformi i pratimo rezultate kako bi odredili gdje će se klijent oglašavati u budućnosti. Nakon testne kampanje znamo u koju platformu ćemo uložiti više vremena i novaca.
Kako izgleda definiranje i postavljanje kampanje?
Postoji nekoliko vrsta kampanja koje nam Google nudi, a najčešće su to search, display i video kampanje.
Definiranje kampanje ovisi o cilju koji klijent želi postići oglašavanjem:
-
-
- Ako je cilj veći broj pratitelja na YouTube kanalu – koristimo video oglašavanje;
- Ako se radi samo o brandingu i povećanoj vidljivosti koristimo display i video kampanje;
- Search kampanje su najčešći odabir jer zaista daju izvrsne rezultate. To su kampanje koje nam omogućuju da se naš oglas prikazuje u trenutku kad korisnik putem Google tražilice pretražuje željeni predmet ili uslugu.
-
Nakon definiranja cilja, određujemo vrstu kampanje i njezino trajanje.
Zatim slijedi kratka analiza gdje vidimo:
- koje su otprilike cijene ključnih riječi,
- oglašava li se konkurencija i gdje,
- u kojem periodu godine ima najviše pretraga vezanih za određenu uslugu ili proizvod. Treba li se oglašavati kontinuirano ili se vidi neka prepoznatljiva sezonalnost.
Prema tome određujemo okvirni budžet. Nakon toga slijedi postavljanje kampanje i njezina redovna optimizacija iz dana u dan. Već nakon mjesec dana s prvim rezultatima možemo znati je li dovoljan početni budžet ili čak možemo iste rezultate postizati i s manjim budžetom.
Zašto bi klijenti angažirali vanjskog stručnjaka, mogu li sami posložiti Google kampanju?
Svakako je moguće samostalno složiti Google kampanje, posebice one jednostavnije.
Moja osobna preporuka je da se taj posao ipak prepusti stručnjacima isključivo iz razloga što kampanje treba konstantno nadzirati, a klijent najčešće uz svoj posao ne stiže to odraditi, čak i ako ima znanje.
Moja osobna politika je da ne mogu svi znati sve i da se specijaliziramo s razlogom. Upravo zato sam angažirala Konigo za pisanje poslovnog plana za samozapošljavanje. Svjesna sam da bih uz puno uloženog vremena i istraživanja vjerojatno napisala plan i dobila poticaje, ali odlučila sam se to vrijeme uložiti u komunikaciju s budućim klijentima, edukacije i dogovaranje novih suradnji.
Na kraju se to pokazalo kao ispravno jer je plan prošao puno ranije no što bi to da sam ga sama radila, a moje vrijeme uloženo u buduće suradnje osiguralo mi je da od samog starta stasam uspješno.
Ponekad je upravo to vrijeme koje bi potrošili na izučavanje sučelja, proučavanje svakodnevnih promjena i optimiziranje – zapravo odlična prilika da posao unaprijedite na nekom drugom polju.
Mi smo to same pokušale i nije nam uspjelo onako kako uspijeva tebi – zašto?
Rekla bih primarno zato što je digitalna industrija, pa tako i oglašavanje, sklona konstantnim promjenama. Ako niste u tome svakodnevno, vrlo je lako izgubiti se i na kraju krajeva, potrošiti novac bez ostvarenih željenih rezultata. Svakoj od oglašivačkih platformi je cilj zaraditi čim više, a uloga stručnjaka je da sa zadanim budžetom postigne čim bolje rezultate. Platforme često sugeriraju povećanje budžeta, ali to ne znači uvijek bolje rezultate.
Sučelja se mijenjaju na dnevnoj bazi, s dolaskom AI nude se neke nove vrste kampanja, analitika se u potpunosti promijenila, kao i sam princip postavljanja kampanja.
Sad kad se sjetim kako je sve to izgledalo kad sam se tek počela baviti time, i kako izgleda danas, to gotovo nema veze s vezom.
Sve je postalo puno kompleksnije, ali nam i omogućilo brži i lakši dolazak do idealnih klijenata uz poznavanje svih alata koje danas imamo na raspolaganju. Problem je da poznavanje rada s alatima zahtjeva puno vremena i iskustva, i to je jedini razlog zašto bi uvijek preporučila da se oglašavanje prepusti onima koji se time bave profesionalno.
Kako klijent može znati da mu je kupac došao preko oglasa?
Pri postavljanju kampanja određujemo što je njezina konverzija. Kod nekoga je to ostvarena kupovina na webshopu, kod drugih isključivo ostvareni kontakt. Rezultate pratimo unutar Google Ads sučelja, ali i putem analitike gdje se u većini slučajeva jasno vidi koliko doprinosi kampanja određenom cilju.
Postoje i opcije izrade landing stranice koja nije „javna“ i korisnici na nju mogu doći isključivo putem kampanje. Tad je još jasnije da ako poziv, poruka ili kupovina dođu upravo s tog landinga – za to je zaslužna kampanja.
S kojim klijentima i branšom ti najviše radiš?
Imam sreće što sam dobar dio radnog vijeka provela u agencijama za marketing pa sam imala prilike raditi za brojne različite branše. Od velikih webshopova, do luksuzne kozmetike, automehaničarskih radionica, dentalne medicine, fizioterapeute, turističke zajednice, turističke agencije, edukacijske ustanove, restorani…
Osobno volim raditi sa svim branšama. Svaka branša donosi svoje izazove i prilike, što moj posao čini zanimljivim i dinamičnim.
Svjesna sam da bi se zasigurno bilo lakše isprofilirati u jednoj branši – primjerice raditi isključivo kampanje za webshopove, tzv. e-commerce. No mene nekako uveseljava rad s više raznih industrija, raznih ciljeva, webova i osoba.
Čime se još baviš?
Što se tiče ovog poslovnog dijela još radim newslettere, sadržaj za društvene mreže, pišem blogove i tekstove za web.
Privatno volim voziti motor i putujem s njim kad god mi se pruži prilika. Imam psa i mačku i uživam u provođenju vremena s njima. Osim toga crtam, vježbam, kuham recepte koje uhvatim na Tik-toku, gledam serije i filmove i nastojim ne provoditi čitav dan na računalu.
Želiš li još što podijeliti s nama? Jesmo li te što zaboravile pitati?
Mislim da ste me više manje pitale sve! 😀
Mogu samo reći da mi je suradnja s Konigo timom bila jedna od najdražih, najprofesionalnijih i najbržih. Osim što je Niccol sa mnom prolazila cijeli proces samozapošljavanja po sistemu „for dummies“, pedantno je sve pratila, imala spreman odgovor na svako moje pitanje i pomogla oko brojnih dilema.
Kako te klijenti mogu kontaktirati?
Trenutno mi je web stranica u izradi (znate kako kažu, u postolara šuplje cipele ha-ha-ha), ali od nedavno sam dostupna na društvenim mrežama (Facebook, Instagram i LinkedIn).
Uvijek sam dostupna putem maila: ivana@digitail.hr ili na broj telefona 099 455 2225.
Hvala Ivana na dijeljenju ovih informacija i rasvjetljivanju barem jednog dijela svijeta digitalnog oglašavanja!