Često postavljana pitanja (ČPP)

Uvijek postoje ta pitanja – koja se postavljaju češće od drugih. Zato ni naša stranica neće proći bez FAQ, odnosno ČPP-a (često postavljana pitanja) na temu samozapošljavanja. Blog će biti podložan uređivanju kako budemo dobivali informacije o ČPP-ima koja smo zaboravile. Možda objavimo i blog sa zapostavljenim pitanjima – jer tko kaže da ona nisu bitna? No, krenimo za početak sa ovima iz naslova.

 

➡️ Novi blog post o mjerama samozapošljavanja za 2022.  ⬅️

 

Gdje predati zahtjev i pratiti status predmeta

Na web stranici mjere.hr nalaze se službene informacije o svim mjerama aktivne politike zapošljavanja. Za predaju zahtjeva i praćenje statusa predmeta prijavite se na korisnički portal e-građani:

  • na hzz.hr predajete zahtjev
  • na burzarada.hzz.hr -> Posloprimci -> Moji podaci -> Moje potvrde i dokumenti (na dnu)
    • u dokumentu Podaci koje HZZ vodi o vama (odjeljak Mjere) – vidjet ćete je li zahtjev zaprimljen i konačno kako je ocijenjen

Otkaz – tko može nakon otkaza ugovora tražiti poticaje

Ako ste na prošlom radnom mjestu dobili osobno uvjetovani otkaz u djelatnosti istoj ili sličnoj onoj za koju planirate predati plan za samozapošljavanje, a u međuvremenu niste postali dugotrajno nezaposlena osoba (radna neaktivnost duže od 12 mjeseci) – potpora se neće odobriti.

U svim drugim slučajevima, dovoljno je prijaviti se u evidenciju nezaposlenih i time stvoriti uvjet za prijavu na poticaje za samozapošljavanje.

 

Fiksni i varijabilni dio

Fiksni dio potpore za obrt sa paušalnim oporezivanjem je 40.000 kuna, a za sve ostale (trgovačka društva, obrti) iznos je 55.000 kuna. Taj dio potpore navodi se u troškovniku kao takav (FIKSNI DIO – odgovarajući iznos) i nije ga potrebno pravdati. Fiksni dio, dakle, nema svoju direktnu namjenu – možete ga potrošiti za što god želite u okviru svog poslovanja. Najčešće se fiksni iznos koristi za početne troškove poslovanja – registracija subjekta, knjigovodstvo, plaća, troškovi marketinga, administrativni troškovi, edukacije i slično, odnosno za ono što se ne može financirati iz varijabilnog dijela troška.

Varijabilni dio potpore su troškovi koje je potrebno opravdati u troškovniku. Trebaju biti u popisu prihvatljivih troškova (strojevi, oprema, alat, programi i drugo), ovisno o djelatnosti za koju se potpora treba dodijeliti.

 

Udruživanje

Udružiti se u poslovni pothvat mogu najviše dvije nezaposlene osobe, i u tom slučaju će se na utvrđeni iznos potpore dodati fiksni iznos od 30.000 kn. Zbrojeno, za 1. skupinu djelatnosti maksimalni iznos za udruživanje je 150.000 kn, a za 2. skupinu 110.000 kn.

Novost 2022. godine jest da kod udruživanja više nije moguće registrirati jednostavno trgovačko društvo (zbog hrvatske zakonske regulative).

Svaki suosnivač predaje svoj zahtjev, poslovni plan i troškovnik, potpisuje svoj Ugovor i predaje zadužnicu.

Dakle, svatko ima svoj urudžbeni broj i zahtjev, zasebno pravda svoje troškove i odgovara za njih zadužnicom. Ono što može biti jednako je poslovni plan – s obzirom da se radi o jednom budućem poslovnom subjektu – zajedno planirate prihode, troškove i ciljeve.

 

Iznos ovrhe

Ukoliko planirate otvoriti obrt, samostalnu djelatnost ili profesiju, a imate ovrhu po privatnim računima, ne možete ostvariti ovu potporu.

Ako planirate osnovati trgovačko društvo, a imate ovrhu* po privatnim računima (d.o.o, j.d.o.o.):

  • potpora se može isplatiti isključivo dostavom bjanko zadužnice na kojoj je glavni dužnik trgovačko društvo, a jamci platci dvije osobe: osoba koja traži potporu – vlasnik poduzeća i neka druga fizička osoba.

*maksimalno 20% iznosa tražene potpore

 

Potvrda o blokadi računa i novčanih sredstava ovršenika

Ovu potvrdu izdaje FINA na vaše osobno ime, podiže se u FINI i besplatna je. Ne smije biti starija od 7 dana. Ne priznaje se online potvrda.

Da, morate ju podignuti iako nemate i/ili nikada niste imali ovrhu.

 

Jednokratna naknada za nezaposlene

Ukoliko imate pravo na novčanu naknadu od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, prije otvaranja poslovnog subjekta možete zatražiti da vam se preostali iznos naknade isplati jednokratno na poslovni žiro račun. Važno je isto zatražiti PRIJE otvaranja poslovnog subjekta. Zaključak sa potrebnom dokumentacijom i Rješenje o odobravanju isplate novčane naknade u jednokratnom iznosu dobiti ćete na kućnu adresu.

 

Žalba nakon otvaranja obrta/poduzeća

Nakon predaje zahtjeva, kada ste sigurni da je zaprimljen i urudžbiran, možete otvoriti svoj poslovni subjekt. Naravno, ako ste ga planirali otvoriti i bez poticaja za samozapošljavanje. Ako zahtjev bude negativno ocijenjen, imate pravo na žalbu, prvo svom područnom uredu, a zatim i Središnjem uredu u Zagrebu.

 

Jamac na zadužnici

O ovome smo pisale u blogu o bjanko zadužnici. No, nije na odmet ponoviti i ovdje.

Kod otvaranja obrta ili samostalne djelatnosti, glavni dužnik je obrt ili nositelj samostalne djelatnosti, a jamac platac je druga fizička osoba, ne vlasnik obrta.

Kod osnivanja trgovačkih društava (d.o.o. ili j.d.o.o.) glavni dužnik je trgovačko društvo, a jamac platac je osnivač društva.

Kod udruživanja, glavni dužnik na obje zadužnice je trgovačko društvo, a jamac platac je na svakoj zadužnici druga osoba, odnosno osobe koje se udružuju moraju donijeti svaka svoju zadužnicu kao jamci platci (jer svaka ima svoj Ugovor i obveze po istome).

Glavni dužnik ne može biti ovršena osoba, te je u tim situacijama potrebno da je jamac platac neka druga osoba – objašnjeno i pod: Iznos ovrhe.

 

Izmjena troškovnika

U 2022. godini naknadne izmjene troškovnika nakon potpisa ugovora o dodjeli potpore nisu prihvatljive.

 

Uplatnice/računi od raznih registara

Netom nakon što ste otvorili poslovni subjekt početi će vam na adresu stizati uplatnice za raznorazne registre (pr. Aktivni registar, Gospodarski registar, Elektronički registar gospodarstvenika). Niste se dužni učlaniti u takve registre niti platiti! Na kraju krajeva, ako pročitate taj stručno sastavljeni tekst, shvatit ćete da je ono što ste primili zapravo neobvezujuća ponuda.

Trgovačka društva obvezna su biti upisana u sudski registar i registar stvarnih vlasnika, a obrtnici u obrtni registar. Sve drugo je neobavezno!

 

Naljepnice za opremu skuplju od 10.000 kn

Od 2022. godine novost je da korisnici potpore o svom trošku trebaju u roku od 30 dana od kupnje opreme propisno označiti sufinanciranu opremu skuplju od 10.000 kuna s natpisom „Sufinancirano sredstvima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje“, koji sadrži logo HZZ-a i lentu s oznakama Europske unije. Naljepnice možete pronaći ovdje.

 

Koliko se čeka

Postoji propisani rok za obradu zahtjeva, a on je 20 dana i najčešće zahtjevi budu obrađeni u tom roku. Sve dalje ovisi od ureda do ureda – nemaju svi jednak broj zahtjeva niti zaposlenih. Sredstva se isplaćuju u roku 30 dana od potpisa Ugovora i dostave bjanko zadužnice.

Praksa je pokazala da od predaje zahtjeva do isplate sredstava prođe mjesec dana do dva.

 

Dakle, pišite nam koja pitanja još trebamo obuhvatiti => kontakt forma.

Pročitajte i naše ostale postove u našoj BLOGovaoni.

Zajedno možemo puno!

error: Content is protected !!