Život poslije pozitivne ocjene (ili kako osnovati obrt)

Odlučili ste putem mjera za samozapošljavanje preko Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) ostvariti želju za osnivanjem vlastitog poslovanja. Pretočili ste ideju koja vam se dugo motala po glavi u poslovni plan. Projicirali ste buduće prihode i troškove, sastavili troškovnik sa neophodnom opremom za rad. Strpljivo ste čekali i pozitivna ocjena je stigla! Što sad? U Obavijesti o pozitivnoj ocjeni će vam pisati što je potrebno dostaviti za potpis ugovora, a mi ćemo u nastavku pokušati pojasniti kako pribaviti tu dokumentaciju. Napomena: nemojte kretati na ove korake prije pozitivne ocjene, osim ako niste planirali osnivanje poslovnog subjekta bez obzira na ishod zahtjeva za poticaje.

Otvaranje obrta

Prije nego što krenete u otvaranje obrta, trebate prikupiti odgovarajuću dokumentaciju:

  • Popis djelatnosti prema NKD-u koje planirate registrirati
  • Dokaz o odgovarajućoj stručnoj spremi, položenom majstorskom ispitu ili ispitu o stručnoj osposobljenosti (vezani i povlašteni obrti)
  • Dokaz o pravu korištenja prostora (za djelatnosti za koje je potreban prostor)
  • Dokaz o udovoljavanju posebnih zdravstvenih uvjeta (određene djelatnosti)

Nakon što ste prikupili navedeno, imate nekoliko opcija za osnivanje obrta.

a) Preko servisa START (FINA)

  • Potreban vam je certifikat FINE ili elektronička osobna iskaznica, te gore navedeni potrebni dokumenti.
  • Upis se vrši u Obrtni registar, a po želji se možete registrirati u sustav PDV-a, otvoriti transakcijski račun te se registrirati u sustav HZMO.

b) Online servis e-Obrt

  • Vjerodajnica minimalne razine sigurnosti 2 te gore navedeni dokumenti.

c) Ured državne uprave, Služba za gospodarstvo

  • Ispunjen OR Obrazac (Prijava za upis u obrtni registar), osobna iskaznica te gore navedeni dokumenti.

Izrada pečata

Iako pečat nije nužan pri poslovanju obrta, određene institucije i dalje ga traže. Ukoliko se odlučite na izradu pečata, potrebno vam je Rješenje o upisu obrta u obrtni registar, a trošak izrade je cca. 30 €.

Otvaranje žiro računa u banci

Kako bi otvorili račun u izabranoj banci potrebno vam je Rješenje o upisu obrta u obrtni registar, obrtnica i osobna iskaznica.

Prijava na HZMO

Obrt morate prijaviti u sustav mirovinskog i zdravstvenog osiguranja. U Narodnim novinama kupite Tiskanicu M-11P i Tiskanicu M-1P, te se uputite s tiskanicama, preslikom rješenja o početku poslovanja obrta i osobnom iskaznicom na HZMO. Prijava na HZZO ide automatski nakon što se upišete na HZMO.

Porezna uprava

Od početka obavljanja djelatnosti u roku 8 dana potrebno je napraviti prijavu obrta u Poreznoj upravi kako bi se upisali u Registar poreznih obveznika. Za prijavu je potrebno ispuniti Obrazac RPO (za poslovne subjekte van sustava PDV-a) i Obrazac ROD-DOP (ukoliko subjekt ulazi u sustavu PDV-a) i odnijeti u Poreznu upravu ili se prijaviti preko ePorezne.

FINA

Na FINI podignite Potvrdu o blokadi računa i novčanih sredstava ovršenika koja se iz na osobno ime i ne smije biti starija od 7 dana.

Bjanko zadužnica

Kod javnog bilježnika ispunite i solemnizirajte bjanko zadužnicu na iznos potpore – detaljnije o zadužnici i iznosima pročitajte u našem blogu. Cijena solemnizacije je oko 25 €.

Što je potrebno dostaviti na HZZ?

Kad ste sve obavili i prikupili, dostavljate dokumentaciju na Hrvatski zavod za zapošljavanje, kako slijedi po Obavijesti o pozitivnoj ocjeni:

  • Dokaz o registraciji djelatnosti (Preslika Rješenja o upisu obrta u obrtni registar);
  • Dokaz o otvorenom žiro-računu poslovnog subjekta s jasno vidljivim brojem računa;
  • Potvrda o blokadi računa i novčanih sredstava ovršenika, ne starija od 7 dana;
  • Bjanko zadužnica s potpisom dužnika (poslovni subjekt) s fizičkom osobom u svojstvu jamca platca (druga fizička osoba, a ne vlasnik obrta), solemnizirana.

I to je to! Početne korake ste napravili, osnovali ste vlastiti obrt i možete početi raditi. Do isplate sredstava može proći jedno vrijeme, a ukoliko vam je hitno – za potrebnu opremu ili alate možete uplatiti pozajmicu na svoj poslovni račun. Sve transakcije obavljajte preko transakcijskog računa.

Kada potpišete Ugovor sa Zavodom, dobro ga pročitajte i sljedećih 24 mjeseca se vodite njime. U Ugovoru su navedene sve obveze i posljedice ukoliko se istih ne držite. Općenito o mjerama samozapošljavanja za ovu godinu pročitajte u blogu Mjere za samozapošljavanje – 2024. godina.

Pročitajte i odgovore na Često postavljana pitanja.

Budite vrijedni i ponosni na sebe. Tu smo ako zatrebate pomoć.

KONIGO team

error: Sadržaj je zaštićen!